Eğitim sürecinde öğrencileri motive etmenin yolları konusu okulumuz öğretmenleri ile müzakere edildi.
Müzakerede belirtilen fikirler arasında;
Öğrencilerin oyunlar ile etkin katılımı sağlanmalı, deneylerdeki görüş ve önerileri dikkate alınmalı ve yaratıcı düşüncelerinden yararlanılmalıdır.
Öğretmenlerin kullanacakları bireyselleştirilmiş öğretim planlarıyla öğrencilerin ihtiyaçlarına göre derslerini planlamaları, öğrencileri derse karşı daha çok motive edecektir.
Belli bir davranış sonrası verilen sosyal onay, oldukça tutarlı bir pekiştireçtir.
Öğretmenin olumlu mesaj içeren yorumları, öğrencinin başarısını olumlu etkiler.
Öğretmenler, derslerde öğrencilerin merak duygularını artıracak yöntemler kullanırlarsa öğrencilerin ilgisini derse daha fazla çekebilirler.
Öğretme esnasında öğretmen, öğrencilerini meraklandırarak onları içsel olarak güdüleyebilir. Öğretmenler öğrencilerinin motive olması için onlara en iyi güdüleyici ortamı sağlamalıdır.